De rit begon met een verwarrende organisatie. Eerst één week uitgesteld, daarna kon de organisatrice zelf niet deelnemen. De route was beschikbaar als Tyre bestand maar dat bleek lang niet voor iedereen in de navigatie te laden. Dat kwam door tijdgebrek of niet voldoende handigheid met het apparaat. De enige die de route wel op zijn TomTom had was Jac maar die was met de motor zonder navigatiehouder.
Ondanks dit alles vertrok een klein groepje van 5 deelnemers om 11.00 uur voor de rit. Het weer was uitstekend (voor 17 september) dus dat maakte alle opstartproblemen goed. Voor de navigatie was een slimme oplossing gevonden en zo’n groepje is bovendien gemakkelijk bij elkaar te houden. Mits een fatsoenlijke rijstijl wordt aangehouden.
De rit was de openingsrit ui 1994 en had een lengte van 190 kilometer. Leuk zo’n rit uit de oude doos. Het blijkt dat wij toen de leuke wegen toch ook al kenden. Wel vroegen wij ons af of er toen ook al zo veel “Anlieger frei” in de route zat? De pauzeplaats die Dorathé op 5 september als sneak preview op Facebook heeft gezet hebben we niet kunnen vinden. Ongeveer halverwege hebben we daarom maar een willekeurig leuk ogend terrasje gepakt. Dat bleek een prima keuze! Goed eten, ruim parkeren en een vriendelijke bediening.
Via Dorathé was Pedro (Tiger 800) als aspirant enthousiast gemaakt om deel te nemen. Op de pauzefoto komt hij net van het terras gelopen. Doch dat beeld vertekent, hij was actief deelnemer in de groep en het is Pedro zeer goed bevallen. Terug bij De Herberg is hij dan ook lid geworden. Nadat wij hem de feestavond in het vooruitzicht hadden gesteld om nu meteen lid te worden en niet te wachten tot volgend voorjaar. Heeft het buitengewoon netjes rijden zich geloond J
Ongeveer 15.30 uur waren we terug. Tijd genoeg om ontspannen na te praten. Ontspannen, dat was sowieso het kernwoord van deze rit, ondanks het wat hectische begin.


