• secretariaat@mctwimke.nl

Opwarmrit 06-04-2014

Eindelijk was het dan zover. De eerst rit van seizoen 2014.

Al een hele week mooi weer dus dat moet goed komen.’s Ochtends trek ik de gordijnen los en ja hoor een stralend zonnetje.

Rond half 12 ga ik mijn motorpak aantrekken. Ik kijk nogmaals naar buiten en zie langzaam wat wolken verschijnen. Kan geen kwaad, buienradar zegt dat er pas om 16.00 uur wat regen kan vallen.Rustig rij ik naar de Inaborg. Er staan al enkele motoren te wachten. Eerst maar een bak koffie drinken.Er komen nog meer motoren bij totdat er uiteindelijk 9 man klaarstaan om te vertrekken.Om 12.00 uur volgens schema vertrekken we voor de eerst rit van 2014. Via de Lingsfort rijden we de Rijksweg op richting Wellerlooi.

Nee toch, druppels op mijn vizier… Ter hoogte van de Hamert is het lichtjes aan het miezelen.Het wegdek begint langzaam donker te kleuren. Gewoon doorrijden. We rijden onderlangs de Maas naar het noorden. Traktoren hebben tijdens hun werkzaamheden nogal wat zand achtergelaten op het wegdek. In combinatie met regen wordt dit dus modder.Tja, het regent nog steeds niet echt door. Dus rijden maar door. Ven-Zeldenheide, Breedeweg, Groesbeek.

Bij Groesbeek stuiten we op wegwerkzaamheden. We kunnen de afslag zien liggen. Dan maar een stukje over de stoep.Dit gaat zonder problemen.

Een stukje verder is er weer een opstopping. We staan te wachten bij een oversteekplaats van “de hel van Groesbeek” een mountainbike wedstrijd. Ja, daar is het wel goed weer voor.

We vervolgen onze weg richting Nijmegen. Hier draaien we de Ooijsedijk op. Een mooie slingerende dijkweg. Was het tijdens het uitzetten nog erg druk met fietsers en wandelaars, nu was het lekker rustig.

Langszaam kwamen we in de buurt van de pauzeplaats in Millingen aan de Rijn. 2 Rijders besloten net voor de pauzeplaats om terug naar huis te rijden. Jammer genoeg reed Ton Dings die notabene uit Wageningen was gekomen voor de rit achter hun aan.

Aangekomen op de pauzeplaats “de Gelderse Poort” bekeken we de motoren eens goed.

Met nat wegdek was een ingekort achterspatbord toch niet zo’n goed idee kwam ik achter. De bagger zat tot achter op de helm.

Nadat we eten besteld hadden hoorde we een motor aankomen. Het was Ton, die ons gelukkig nog heeft kunnenvinden. De motor van Ton had wel nog het originele achterspatbord maar ook zijn rug zat helemaal onder de modder. Ook Karel had de nodige modder op z’n rug verzameld. Tja, wellicht Triumphs alleen maar met goed weer gebruiken.

Nadat we allemaal de buik weer vol hadden en er weer genoeg lege wazel was verkocht vervolgde we onze weg.

Intussen was het gestopt met miezelen en deed de zon goed z’n best om door de wolken heen te breken. Zelfs de weg begon op te drogen, dit gaat helemaal goed komen…Via Leuth ging het richting Beek-Ubbergen. Daarna de Zeven-Heuvelenweg en een droge vrije baan…. Kan ik die haakse bocht toch nog op een lekker manier pakken.

Van hieruit binnendoor richting Kranenburg. Hier toch een waypoint verkeerd geplaatst zodat we ons na een paar 100 meter moesten omdraaien. Vanuit Goch reden we richting Gaesdonk. Hier nog een leuk stuurstukje richting Weeze.

Langzaam kwamen we weer in de buurt van Arcen. Enige verwarring ontstond toen ineens het colliseum opdook. Toch niet te ver doorgereden tot Rome? Een blik op de navigatie gaf aan dat we bij Irreland in Twiststeden waren waar dit bouwwerk was neergezet in het maislabyrint. Het laatste stukje voerde over de toeristenweg en de Brandemolen weer naar de Inaborg. Achteraf met een valse start betreffende het weer toch een lekkere rit van pakweg 170km.

Hier kunnen we een dag later nog van genieten… met het poetsen van de motor.

Groetjes Etienne

Foto’s

Voor diegene die de Rit nog eens willen rijden downlaod hier het routebestand (itn).
Klik rechts op de link en kies voor link opslaan als.

Facebooktwittermail